مرکز تلفن VOIP

مرکز تلفن تحت شبکه ویپ

راه اندازی مرکز تلفن تحت شبکه و یا همان سانترال ویپ امروزه به یکی از نیازها و ملزومات جدی شرکت ها و سازمان ها تبدیل شده است.
موسسات و شرکت ها برای دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده‌ و فعالیت بهتر، استفاده از تمامی خطوط داخلی، ارتباط تلفنی و همچنین عدم نیاز به خرید چند خط مختلف، نیاز به راه اندازی مرکز تلفن ویپ یا همان IPPBX دارند که در واقع همانند یک مخابرات محلی عمل می کند و باعث می شود کارمندان یک شرکت و یا یک سازمان همگی به صورت مشترک از خطوط شهری شرکت استفاده نمایند.
این انتخاب، بهترین تصمیم گیری برای سازمان های در حال فعالیت میباشد; که هزینه کمتر نسبت به راه اندازی یک سیستم تلفنی سنتی را نیز داراست، در حالی که از نظر امکانات و ویژگی ها قابل مقایسه با مراکز تلفن قدیمی نیستند.
مرکز تلفن ویپ یا همان سانترال voip که در آن به کلمه ویپ اشاره شده، به معنی Voice Over IP Protocol یعنی انتقال صدا در بستر شبکه اینترنت که در آن صدا به جای انتقال روی خطوط سیمی به صورت سیگنال آنالوگ روی بستر شبکه و به شکل دیتا دیجیتال منتقل می شود و تفاوت بسیاری با سانترال سنتی دارد؛ که در ادامه بخشی از آن را ملاحظه می فرمایید:

۱- صندوق صوتی

۲- انتقال مکالمه

۳- کنفرانس صوتی وتصویری

۴- منوی صوتی گویا (IVR)

۵- قرائت خودکار متن برای مخاطبین

۶- ضبط خودکار مکالمات

۷- فکس بر روی شبکه (FoIP)

۸- امکانات متنوع گزارش گیری از نحوه و میزان تماس‌ها در سیستم

۹- ارسال پیام

۱۰- امکان اتصال به سرویس دهندگان خارجی برای برقراری مکالمات خارجی از طریق اینترنت با هزینه‌ای اندک

۱۱- امکان یکپارچه سازی با سیستم های ثالث و …